Select Your Style

Choose View Style

  • Full
  • Boxed

Choose Colour style

  • skyblue
  • green
  • blue
  • coral
  • cyan
  • eggplant
  • pink
  • slateblue
  • gold
  • red

Dlaczego lekarze powinni szczególnie dbać o swoją reputację?

Wiele osób korzysta z prywatnych usług medycznych. A tam, gdzie mamy klienta, który decyduje jak wydać swoje pieniądze mamy typowe prawa rynku. Nasza reputacja ma duże znaczenie. Szczególnie w zawodzie zaufania publicznego, jakim jest lekarz.

Przed zakupami, wyborem lokalu na obiad czy pobytem w hotelu ludzie sprawdzają recenzje w sieci. Nie inaczej jest w przypadku poszukiwaniu kogoś, kto zajmie się ich zdrowiem. Pacjenci sprawdzają opinie o lekarzach i placówkach w sieci.

W Polsce brak takich badań, ale amerykańskie pokazują jasno jak internet jest ważny. Według Harvard Business School wzrost opinii na Yelpie o jedną gwiazdkę to 5-9% wzrostu w sprzedaży. Chociaż Yelp jest w Polsce prawie nieznany – można wyciągnąć analogiczne wnioski dla popularnego w naszym kraju Znanylekarz.pl. Jak zbadał Harris Interactive – 71% klientów podjęło decyzję o korzystaniu lub nie z danej firmy na podstawie recenzji znalezionych w sieci. Spadek negatywnych recenzji o 2% to wzrost sprzedaży o 1%, jak zbadało London School of Economics.

Nawet, jeśli nie interesuje Cię wzrost liczby pacjentów, martwisz się tym, co się na Twój temat pisze. Nie chcesz, żeby niezadowoleni pacjenci pisali nieprawdziwe lub prawdziwe, ale szkodliwe rzeczy na Twój temat, prawda? Musisz dbać o reputację, aby nie okazało się, że za Twoimi plecami dzieje się dużo więcej niż sobie z tego zdajesz sprawę.

Skoro nie możesz ignorować tego, co się na Twój temat pisze – warto zająć się swoją reputacją.

Coraz częściej ludzie zostawiają recenzje – te pozytywne i negatywne, a Twoim zadaniem jest na nie reagować w odpowiedni sposób. W ten sposób możesz zachęcać zadowolonych klientów do zostawiania dobrych oceń i przekonywać niezadowolonych, aby swoje oceny zmieniali. Pamiętaj, że brak jakichkolwiek recenzji może być tak samo szkodliwy dla Twojej praktyki, jak posiadanie negatywnych opinii. Ludzie nie będą Ci ufać.

Zasada jest prosta – obserwuj co się na Twój temat pisze, reaguj w odpowiedni sposób, wzmacniaj pozytywne przekazy, niweluj negatywne. Jeśli masz z tym problemy – zgłoś się do nas. Pomożemy.

Categories : dla lekarzy

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o