Select Your Style

Choose View Style

  • Full
  • Boxed

Choose Colour style

  • skyblue
  • green
  • blue
  • coral
  • cyan
  • eggplant
  • pink
  • slateblue
  • gold
  • red

Raport na temat hejtu wśród młodzieży

Skróconą treść raportu poznaj tutaj. Badanie na osobach w wieku 12-24 (600 osób). Pełny raport tutaj.

  • Co piąta badana osoba nie potrafiła zdefiniować hejtu
  • Prawie co trzeci badany nie potrafił zdefiniować mowy nienawiści (29%)
  • 52% zgodziło się ze stwierdzeniem, że „Jeśli ktoś robi głupotę czy też głupio się zachowuje mam prawo wyrazić swoje zdanie”.
  • 14% często zmienia swoje opinie i poglądy na podstawie krytycznych komentarzy innych internautów
  • 66% badanych hejtuje, bo chce wyrazić swoje zdanie
  • Co dziesiąty publikowany przez nich wpis jest negatywny

Efekt trolla. Dwóch na trzech badanych zmieniło swoje zdanie pod wpływem krytycznych opinii innych internautów.

Wilki-i-owce-w-internecie_raport_Glibal-Dignity-Poland_IQS_2016
  • Hejterzy i hejtowani przyjmują takie same strategie postępowania z wszechobecnym hejtem w Internecie: ignorują, piszą co myślą, polemizują, opowiadają hejterowi. Co piąty hejter i co dziesiąty hejtowany dołącza się do hejtu jeśli uzna, że jest słuszny!
  • Hejtują przede wszystkim mężczyźni (26%) z niższym wykształceniem (25%), którzy sami doświadczyli hejtu (34%). Ich ofiarami padają kumple (51%), w wieku 15-18 lat (55%). Rzadziej hejtu doświadczają najmłodsi w wieku 12-14 lat (28%) oraz osoby lepiej wykształcone (27%). Rzadziej hejt dotyka też kobiet (35%).
Categories : hejt

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o